I'm Dreaming of a White Easter... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Marie-Claire Aerts - WaarBenJij.nu I'm Dreaming of a White Easter... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Marie-Claire Aerts - WaarBenJij.nu

I'm Dreaming of a White Easter...

Door: Marie-Claire

Blijf op de hoogte en volg Marie-Claire

13 April 2007 | Finland, Helsinki

Deze pasen hier in Finland ga ik niet snel vergeten, heb het echt super gehad!!! Zal weer bij het begin beginnen...

Goede vrijdag was voor mij erg goed :) Hier in Finland is alles rond deze dagen dicht, dus je bent echt op jezelf aangewezen! We hebben met de meiden de hele avond gekaart in onze flat en dat liep helemaal uit de hand! We eindigden rond 02.30, nadat we alle top-scenes van Dirty Dancing 5x hadden gezien...en nagespeeld...oeps!!! Was super!

Ook zaterdag was relaxed...de Lidl bezocht om boodschappen te doen voor onze paasbrunch en 's avonds werd in Helsinki downtown (square of White Cathedral, voor de bezoekers) de kruisweg gespeeld! Was zo mooi gedaan...met overal lichten, kostuums, muziek, een koor (die Fins zongen, altijd leuk...gelukkig wisten we hoe het verhaal afloopt ;)) en na elke scene moesten we (honderden Finnen) naar de volgende locatie lopen waar er een nieuwe scene werd gespeeld! Erg indrukwekkend, alleen jammer dat het zoooo koud was! Zondag naar de internationale kerk geweest...heel apart! Werd in Engels, Italiaans, Latijn gezongen en gesproken (niet eens Nederlands :() en iedereen wenste elkaar daarna de vrede en of course: Happy Easter!!! Thuis...paaseieren gezocht, heel uitgebreid gebruncht (we hadden afgesroken om netjes gekleed te gaan, dus er was zelfs iemand met pak en stropdas, geweldig!), lange paaswandeling (koudddd) en 's avonds lekker filmpje! Had echt het paasgevoel en was zo blij dat de paashaas mij dit jaar niet vergeten was ;)!

Toen, maandag...ROADTRIP, t/m woensdag lekker door Finland touren met de auto en we hadden van tevoren een cottage gehuurd (ergens in the middle of nowhere, zoals alles hier in Finland, hahaha)!!! Deze trip was echt helemaal te gek! Maandagochtend vertrokken we...Christian, Simone (Germans), Thiemen en MC (Dutchies!!!) en we zouden in de avond Valerie, Solange (French), Koen en Fillipe (Belgium) ontmoeten! Iedereen was het er mee eens dat we naar het lake-district zouden gaan (noord-oost Finland...kijk maar op de kaart, daar waar je alleen maar blauw ziet :))...en dat was een hele goede keuze! Het is echt zooo prachtig!!! Aantal steden aangedaan en zoals we al hadden verwacht...dat is gewoon 3x niks! Als je cultuur wilt happen, moet je lekker naar Rusland gaan ofzo, maar iig niet naar Finland! Maar daar hebben we natuurlijk zo om gelachen en de natuur overal maakt alles echt drie-dubbel goed! Toen de cottage...bijna nog nooit in zoiets overnacht! 5 km over een onverharde weg en tadaaaa...direct aan het meer, een veranda, een houtgestookte sauna, open haard, hele uitgebreide keuken en ga zo maar door...echt hyvaa :)! 'Ons meer' was nog half bevroren, we konden er iig nog leuk op spelen...na de sauna dus op het meer afgekoeld (en sommigen na wat moeite IN het meer afgekoeld)! 's Avonds met de anderen gekookt en heel hard gefeest...zoooo veel gelachen! Dinsdag op de veranda ontbeten in het zonnetje (ongeveer 12 graden) en weer cultuur gehapt...voor het eerst iets gevonden wat een foto waard was (kasteel Savonlinna) hahaha...nee, zo erg is het niet! 's Avonds uitgebreide BBQ gehad en weer Partyparty! 's Ochtends gordijnen open....SNEEUWWWW! Er lag al het een en ander, maar nu was het totaal wit...hihihihi!!! Op ons gemak terug gereden, een aantal stops gemaakt en weer veilig terug naar Helsinki, joehoe...geen sneeuw meer, maar kan soms nog wel vies koud zijn! 's avonds nog even in LUX geweest (om het af te leren ;))!

Gister was de beer/metro rally...Business (Fins en Zweden) vs. Law! Nadat we teams hadden gemaakt, kregen we een map en moesten we binnen 3 uur 8 stempels halen in de aangegeven kroegen! En jaaaaa, die stempels kreeg je natuurlijk alleen als je een drankje nam :) Owww ja, niet onbelangrijk, je mocht alleen de metro gebruiken! De hele stad vol met studenten in overall (rood = law, wit = zweeds businnes, groen = FINS BUSINESS :)) Helaas hadden we al onze stempels pas na 4 uur...we waren dus blijkbaar niet snel genoeg met drinken (ja, sorry...van die Finnen kan je echt niet winnen, gewoon!!) We zijn ook DE bekende stuud in Helsinki tegengekomen, een oudere man, die nog steeds alle studenten activiteiten afgaat om de badges te verdienen (bij elke activiteit krijg je een badge, die je op je overall moet naaien)...ik heb er nu ong. 12, maar check de foto maar even ;)!!! Daarna iedereen de club in met overall en lekker gefeest!

Nu ik dit dus zit te schrijven, ben ik vrij aan het eind van mn Latijn...zoals je snapt!? Maar wel erg voldaan...de komende 1,5 week hard leren en dan Stockholm en Vappu!!! Over leren gesproken, ik heb mn eerste tentamen gehaald met een A (tussen 8.7 en 10...joehoe!) Voor alle vragen die ik dus ontvang: Studeer je nog wel een beetje daar??? Jaaaa...maar ik heb er nog drie te gaan (waarvan twee erg pittig), dus ik moet er nog hard aan trekken!

Ik geloof dat ik mn verhaal nu wel weer aardig heb verteld! Waarschijnlijk zitten jullie nu allemaal lekker op een terrasje of liggen jullie op het strand te verbranden...en ik hier maar sneeuwpoppen maken :)

Heeeeel veel liefs! Mua...Claire!

  • 14 April 2007 - 21:30

    Jöökjöö:

    Hee Clair,
    Nou,helemaal te gek, je berichtjes.
    Ben helemaal enthousiast geworden door je berichten en ben bezig een treinreis naar Helsinki te boeken, met uitstapjes, voor deze zomer. Maar daarover meer.
    Weet je al wanneer je weer in Reeuwijk terug bent?
    Nou, ik ga me even insmeren met aftersun, want na zo'n dag werken in de tuin, onder de moordend brandende zon, tja, dat valt niet mee.
    Groetjes en liefs
    Jookjoo

  • 18 April 2007 - 18:10

    Martine:

    Hé Meis,
    Je hebt al meer dan 3000 hits op je site, you are a populair girl!!!
    We skypen morgen, zin in!
    x Martine

  • 20 April 2007 - 07:52

    Liekie:

    Ha meis,

    Wat een heerlijke verhalen! En die cottage moet ik toch ook nog een keer in mn leven doen, heerlijk! En gelukkig dat je die A kunt melden, want je klinkt veel te feesterig ;) nee, lekker genieten, want het einde is in zicht. Ben blij telkens te lezen en horen dat je het zo super naar je zin hebt.

    Superkus van je zus!

    PS de tafel met paasbrunch zag er super uit, net als thuis! Kan me voorstellen dat dat een fijne dag was. xxxx

  • 23 April 2007 - 12:32

    Scheikunde- Zombie:

    verestering, H20, mol, ionen--> hier is Solange ;)!!

    haha nee was goed joh het afgelopen weekend, ongelofelijk!!Echt veel geleerd en veel opgestoken. Hoe is het leventje bij jou?:)
    Weet je, ik stuur je ff een mail!

    laterrr,xx

  • 26 April 2007 - 17:19

    Verzoek!!:

    Wil jij de volgende keer op msn niet meer zo grappig (en ook wel een beetje eng) doen!!;)

    Maar pas op de volgende keer, want wat ik heb geleerd, pas ik gelijk toe!:)

    Ik ga vanavond trouwens naar Holly..(of had ik dat al gezegd...?)

    Nou laterrr dikzak

  • 26 April 2007 - 17:19

    Solange Aerts ;):

    ooh denk wel dat je weet van wie dat gekke berichtje was ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2007

Stockholm and VAPPU!!!

13 April 2007

I'm Dreaming of a White Easter...

01 April 2007

From Russia with Love!?

14 Maart 2007

'Rustige' dagen in Suomi!

20 Februari 2007

Cottage and Lapland!!!
Marie-Claire

Actief sinds 14 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 10045

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: