'Rustige' dagen in Suomi! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Marie-Claire Aerts - WaarBenJij.nu 'Rustige' dagen in Suomi! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Marie-Claire Aerts - WaarBenJij.nu

'Rustige' dagen in Suomi!

Door: Marie-Claire

Blijf op de hoogte en volg Marie-Claire

14 Maart 2007 | Finland, Helsinki

Afgelopen 2 weken waren tentamenweken, dus relatief rustig! Dit houdt in, geen tripjes naar het buitenland ofzo iets...maar genoeg mee gemaakt :)

Ik begin met iets typisch Fins: Sillis! Dit is een ontbijt voor studenten op een geheime plaats en het enige dat je moet doen is: je overall aantrekken, brak zijn van de avond ervoor en een gekke hoed/muts meenemen! Begon om 12.00 uur, met bus naar een grote hal gebracht en daar begon/ging het feest door! Lange tafels vol ontbijt (vooral Finse haring en gehaktballetjes van de Ikea, haha) en iedereen stond op de tafels en stoelen te dansen (zie foto)! Was een bizarre dag, feest tot 18.00 uur en toen 19.00 voldaan in alle opzichten m'n bed in!

Toen woensdag de Wintersportsday. Met exchange-studenten Langlaufen, sleeen en schaatsen! Wederom typisch Fins dus...Had nog nooit cross-country gedaan, maar na een uurtje wist ik het wel (en m'n benen en armen ook :() Dus tijd voor een lekkere snack en een warm drankje! Daarna schaatsen en ice-hockey/voetbal...ziet er erg stoer uit, maar stoppen op schaatsen is toch net even iets moeilijker dan hockey met gewoon schoenen (wist niet dat ik een blauwe plek kon produceren met een straal van 20 centimeter)! En als klapstuk: sleeen!!! Wist altijd wel dat ik daar talent voor had, maar heb het maar weer even bewezen :) Was een ideaal heuveltje en kwam ver van dit heuveltje in een leuk geultje terecht (zie foto)!

Weekend erna naar Lahti geweest (1 uur met de trein) waar de World-cup Biathlon en Skijump was! Erg cool, aangezien ik deze sporten nog nooit live heb gezien! Voor de Biathlon-helden waren erg veel Duitsers en Russen en de beste Skijumper had veel Polen meegenomen!

Afgelopen zondag Mam en Ad opgehaald en ook weer Helsinki geshowed (The White Cathedral blijft zelfs na 371x bekijken nog mooi ;)) Heb erg genoten van deze daagjes (o.a. in een heerlijk Laps restaurant gegeten)!

Verder heb ik weer lekker bezoekjes aan de sauna gebracht, veel geschaatst...ook schaatsen gekeken (Helsinki tegen nummer 1) en toffe feestjes gehad, waaronder afgelopen week een Beach-party (kan ik toch mijn bikini nog eens aan ;))

Hoop dat in het warme Nederland (+15!!!) ook alles goed gaat!?!?

Ik ga nu m'n spullen pakken, want morgen ga ik naar Rusland!!! Na een aantal stoppen, eindigen we in St. Petersburg en daar hebben we een vrij uitgebreid, cultureel programma! Enorm veel zin in...en laat jullie snel weten of de Russen me net zo goed behandelen als de Finnen :)

Veel liefs, Claire!!!

  • 14 Maart 2007 - 17:06

    Ing.:

    Veel plezier in Rusland lieve schat!!xxxIng.

  • 14 Maart 2007 - 17:22

    Liek:

    He meis, toffe foto's, heb ik de overal ook eens aangezien! En de krantenhoed ging dus niet...
    Je ziet er nog steeds goed uit, dus je zal nog wel geen lichaamsdelen kwijt zijn (kou he). Hoor snel hoe Rusland was en nog een dikke knuffel van je zus (zonder de msn/chat taal, oke ik probeer het (voor Sol!); dOpe man, LatErs) xxxxx

  • 14 Maart 2007 - 18:11

    Martine:

    Hey Chica,
    is het koud daar boven?? Hier laatste dagen heerlijk zonnetje!! Enjoy Russia,
    kus kus, Martine

  • 14 Maart 2007 - 21:24

    Jeanette:

    He meisje!!
    Echt tof allemaal!! heb jij dan nu ook al tentamens gehad?? of alleen de andere studenten? Geniet van Rusland en alle andere leuke dingen die je nog gaat mee maken!!! Knuffel, Jeanette

  • 15 Maart 2007 - 16:29

    Sabine:

    Heey girl!

    klinkt weer erg gaaf allemaal zeg!! Had je eig veel tentamens?? En goed gegaan??

    Veel plezier in Rusland!!
    dikke kus Sab

  • 18 Maart 2007 - 14:35

    Sollie:

    lieverd;)

    ben je al weer back in HSK?? was t tof in russia?
    hier ng alles zn gangetje..mam en ad komen natuurlijk straks terug--> over met de rust ;)GEINTJE!

    mass en ik hadden woensdag een jaar!!hele mooie ring gekregen en we hebbe ge- high-tead in ENGELS..(maar dat wist je misschien al, gekkie!)
    nou, we gaan deze week weer skypie, alright!?

    dikke koes, je zoesje :)

  • 19 Maart 2007 - 08:03

    Marjolein:

    He Claire,

    Heerlijk die sneeuw lijkt mij en super dat je daar kunt schaatsen!! Helemaal 'te wow' lijkt mij! Klinkt verder erg gezellig daar. Heel veel plezier nog!

  • 24 Maart 2007 - 12:05

    Solla:

    Clairtje en Michie;)!!

    hoe gaat dermee? Is Mich weer veilig aangekomen?
    hier gaat het allemaal nog gewoon..:)
    hebben jullie al een auto geregeld? Veel plezier in ieder geval en geen ruzie maken he;)!!?

    Veel liefs en dikke knuffel,
    van mij

  • 24 Maart 2007 - 12:06

    Solla Again:

    hoe gaat dermee?= hoe ie dermee?...

    ff voor de duidelijkheid;)

  • 27 Maart 2007 - 17:24

    Sol De La Sol:

    heb je trouwens nieuwe tandpasta? (van die witmakende) Is namelijk wel op die foto te zien waar je aan het ice-hockeyen bent,zeg;) Bling

    xx

  • 28 Maart 2007 - 15:50

    Sylvie:

    hai Claire en Mich

    geniet bovenmatig van deze week,veel plezier gewenst.

    liefs,
    Tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2007

Stockholm and VAPPU!!!

13 April 2007

I'm Dreaming of a White Easter...

01 April 2007

From Russia with Love!?

14 Maart 2007

'Rustige' dagen in Suomi!

20 Februari 2007

Cottage and Lapland!!!
Marie-Claire

Actief sinds 14 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 10048

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: