Cottage and Lapland!!! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Marie-Claire Aerts - WaarBenJij.nu Cottage and Lapland!!! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Marie-Claire Aerts - WaarBenJij.nu

Cottage and Lapland!!!

Door: Marie-Claire

Blijf op de hoogte en volg Marie-Claire

20 Februari 2007 | Finland, Helsinki

Lief Dagboek...het is veel te lang geleden dat ik hier heb geschreven, sorry!!! :)

Mich is hier langs geweest en dat was (ook voor mij) een goede gelegenheid om lekker tourist te spelen in Helsinki! We hebben erg veel gezien: de standaarddingen, zoals The White Cathedral, Olymisch Stadion etc. maar we zijn ook op een heel mooi eilandje geweest vlakbij Helsinki en lekker uit eten geweest --> Rendier :)

Daarna cottage weekend gehad...met 2 bussen naar the middle of nowhere (de busreis was zo mooi)! Mooie cottage, koud en veel sneeuw! We hebben daar de Finnolympics gespeeld (snowfootball, reindeerhunting etc.) en het International Dinner! Alle landen moesten een typisch gerecht maken...was echt te gek! Iedereen was erg gemotiveerd om wat lekkers op tafel te zetten :) Wij heerlijke hutspot gemaakt (bedankt voor het recept, mam ;)) en verder was er van alles! Kleine greep uit de 'menu-kaart': Chinese rijstballen, Amerikaanse Macaroni-cheese, Tsjechische aardappelkoekjes, Franse Quiche, Mexicaanse guacamole, Russische Vodka en Spaanse sangria...Toen 's avonds een superavond gehad...eerst een Canadees bierspel, daarna een wandeling over het meer (zie foto) met kampvuur en worstjes EN....sauna, inclusief ijszwemmen! Moest al mijn moed verzamelen, voelde mijn voeten een kwartier niet en moest niet te veel nadenken over de 100 graden verschil in temperatuur, but I DID IT :)!!! Snowangels maken was daarna een kippekakkie :)

Week erna: Lapland! Zal ik echt nooit vergeten...Lange busreis: 14 uur, maar de natuur hier gaat niet snel vervelen gelukkig :)! Langs Rovaniemi geweest en op de schoot van de ECHTE Kerstman gezeten: hij kent me echt goed, want hij zei dat ik zoet was geweest dit jaar :) (weet niet of ik hem echt kan geloven, want hij was volgens mij niet helemaal nuchter meer :() Aangekomen in Levi (bekend van skieen) met 6 meiden onze cottage (incl. open haard en sauna) opgezocht en 's avonds het dorpje onveilig gemaakt (in 'The crazy reindeer' :)) Dag erna van 10.00 tot 20.00 geskied...waanzinnig --> goede sneeuw, belachelijk koud, geen hond op de piste (ook geen mens :)), natuur ongelooflijk en een leuke, snelle groep (wat wil je met Fransen)! Dag erna, husky-riding...TOP! Honden zijn zo mooi en willen zo graag rennen! We hadden zon en heb zo van de rit genoten (zie foto's)! Daarna reindeer-ride :) ook zo lachen! We waren de laatste op de farm, dus mochten we de rendieren naar hun plaats brengen na de rit en voeren...en natuurlijk mijn reindeer-driving license gehad (eindelijk, zoveel lessen gehad!!! :)) 'S avonds/'s nachts, onwijs gave snowfoot safari gehad! Erg koud, maar als je een steile berg omhoog moet lopen met sneeuw tot je navel, krijg je het snel genoeg warm :) Ook hier een kampvuur en gluhwein!!! Was een fantastische ervaring! Zondag de busreis weinig mee van gekregen...veel geslapen (waren elke avond goed uitgeweest daar met de Lappen :))

Gister Pap, zussen en Joel aangekomen...hebben echt een superdag gehad (zie foto)! Dit weekend hebben we ook leuke plannen!

Dit waren de hoge hoogte punten...verder hier in Helsinki gaat het allemaal nog heerlijk, beetje leren, beetje feesten, beetje sauna...kan niet beter!!!

Hoop dat het in Nederland ook nog allemaal zijn gangetje gaat...hoorde dat het ook heeft gesneeuwd daar, 2 cm?? WOWWW!!! NS, connexxion, snelwegen...alles zeker plat? Gnagna...heb hier nog nooit 1 minuut vertraging gehad! Nee maar soms mis ik alles best een beetje hoor...maar voorlopig blijf ik hier nog lekker en geniet ik enorm!!!

Veel liefs Claire

  • 20 Februari 2007 - 16:02

    Sabie:

    Heey meissie!

    Wat een belevenissen allemaal zeg! Super gaaf hoor wat je allemaal meemaakt daar en mooie foto's zeg!
    Veel plezier komende week met je paps en je zussies!

    Dikke knuffel Sab

  • 20 Februari 2007 - 16:20

    Ing.:

    JEZUS CLAIRE!!! IK kan nets anders zeggen. WAT GAAF MEID!!! Ik ben totaal onder de indruk van al je foto's en je verhalen.
    Doe mijn ouders f de groeten daar. Die zitten namelijk niet ver bij je vandaag...
    DIkke kus Ing.

  • 20 Februari 2007 - 16:44

    Saskia:

    Heej Claire!!!
    Volgens mij heb je de tijd van je leven daar in de kou. Echt heel erg 'cool'. Vind het trouwens heel lief dat je aan me hebt gedacht om deze mailtjes te sturen. Heel veel plezier met je family daar en ik lees het vervolg hopelijk snel...
    Have fun!!
    Kus van Sas.

  • 21 Februari 2007 - 15:14

    Martine:

    Hey Chick! Echt te gek, ben jaloers (en vast niet de enige!) Vergeet je niet te studeren ;)
    Geniet maar lekker en we moeten snel een keertje skypen,
    kuzz Martine

  • 21 Februari 2007 - 15:55

    Joke:

    hohohooooo, lekker houwen zo. En doe de groetjes aan mijn broer en zijn meisies daar. (Mis wel een foto van hem)
    liefs
    jookjoohohoo

  • 21 Februari 2007 - 19:07

    Ingrid Van De Poll:

    Hee niggie! Wat ontzettend leuk om allemaal te lezen! Ik zie dat je het goed naar je zin hebt, vooral houden zo! Doe je de groeten aan jullue pap, Angelique en Solan?

    Groetjes!

  • 21 Februari 2007 - 19:08

    Ingrid Nogmaals:

    Oja, en de groeten aan Mich natuurlijk (als hij er ook nog is...)!

  • 25 Februari 2007 - 08:49

    Norbert:

    Ha Claire,

    Harstikke leuk om te lezen, wat een hoop ervaringen! Erg gaaf en lekker koud. Moedig om in het koude water te gaan... 1/2 minuut koude douche op zondag vind ik al genoeg (-:

    Geniet ervan en groetjes aan het thuisfront,

    Enjoy Norbert

  • 26 Februari 2007 - 18:47

    Joost:

    He MC, klinkt fantastisch, je verhalen. ben alleen wel blij dat ik het hier in guatemala iets warmer heb ;)
    nog veel plezier daar!!
    Dikke kus

  • 28 Februari 2007 - 10:23

    Solan :):

    marieclairtje!!

    hoe gaat ie?lukt t leren weer..:)alvast succes met je tentamen, ik zal aan je denken en dan komt het GOED!!!
    ik had 6.8 voor eco :joehoeeeee: dus je positieve-economie-krachten werken nog steeds, helemaal vanuit helsinki ;)..ben ik blij om!
    ey skatje, love you

  • 02 Maart 2007 - 20:45

    Mass:

    hee Clairtje, wat is dit nou? Ik dacht dat je ging studeren in Helsinki?! Maar ik zie alleen maar foto's en verhaaltjes van leuke dingen:P

    Haha veel plezier en succes nog!

    X mass

  • 05 Maart 2007 - 13:22

    Mammie:

    zin in komend weekend!!
    hebben afgelopen weekenend de russische moeder van de beroemde pianiste daira vd bercken ontmoet. zij komt uit st. petersburg. xxx a + a + s

  • 05 Maart 2007 - 19:25

    Malou:

    Hee Claire!

    Zo te lezen heb je het nog steeds super naar je zin! Hoop dat je ook een beetje aan studeren toe komt haha.. Ik zou het in ieder geval moeilijk vinden in zo'n omgeving met zulke mooie en leuke dingen;)
    Ik heb van Solan natuurlijk de verhalen gehoord en de foto's gezien, ziet er echt heel mooi en gezellig uit allemaal!
    Nou meid, heel veel plezier nog!!
    Liefs, x Malou

  • 07 Maart 2007 - 17:32

    Charel:

    Joehoe!
    Wat leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt!Nog heel veel plezier en succes daar,
    Liefs, Charel.

  • 09 Maart 2007 - 21:27

    Arwin:

    Hee Claire!

    Nog geen nieuw berichtje sinds vorige keer zag ik. Alles nog steeds goed? Met mij gaat het ook goed, komend weekeinde naar Dublin, wordt erg leuk denk! Ik spreek je binnenkort wel weer,
    groeten,

    Arwin (Bath)

  • 10 Maart 2007 - 11:13

    Solla:

    marietje!

    Gaat t nog zijn gangetje? ik zag in de krant dat het subtropisch is in Helsinki :) haha nee maar wel echt boven 0?mm..apart!
    hoe was t in city? bij mij top iig..nog wekkertje gebruikt?
    Doe de groeten aan die twee oudjes;) en niet vergeten dat ik van je hou!

  • 13 Maart 2007 - 15:00

    Ik:

    hahahahhahah hee liek..

    sorry hoor maar had het eeeeeeecht niet door..
    dikke, leuk je ff te spreken zeg maar hou je taar en ik ga je weer zien (op de cam)
    x

  • 29 Maart 2007 - 07:43

    Marja Bongers-jansse:

    hallo lieve marie claire,
    je pagina weer eens bezocht!! had je moeder gesproken. zij hebben heeeerlijke dagen gehad. leuk hoor je verhalen te lezen en je foto's te bekijken.
    geniet nog maar heel veel en nu ben je op reis naar rusland en st petersburg. zijn wij ong 27 jaar geleden ook geweest, zal nu wel veel veranderd zijn!!! hebben jullie nog veel rijke russen gezien en meegemaakt die allemaal ongegeneerd hun gang gaan en vooral hun borden helemaal volstapelen en dan nagenoeg niets eten?????????

    lieverd, nog veel genieten, groetjes, marja en jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2007

Stockholm and VAPPU!!!

13 April 2007

I'm Dreaming of a White Easter...

01 April 2007

From Russia with Love!?

14 Maart 2007

'Rustige' dagen in Suomi!

20 Februari 2007

Cottage and Lapland!!!
Marie-Claire

Actief sinds 14 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 10049

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: